15 nov 2012

Benvolguts polítics catalans

Un detall previ, crec que es la primera entrada que escric en aquest blog en català. Suposo que perque el castellà es la meva llengua materna, però no sé si es excusa, i tant me fa. Si tingués prou habilitat  potser escriuria les meves entrades en anglés, però o bé la mandra o la incompetència llingüistica no ho fa possible, i em trobo més cómode amb el castella, que hi farem. Tot i així, quan he començat a redactar aquesta entrada, les paraules m'han vingut en català, i trobo que es una llàstima no aprofitar-me. Si algú no ho pot entendre, pensava traduir-ho, però, sabeu que? Feu servir el google translate, que va molt bé.

Benvolguts polítics catalans (CiU, ERC, ICV, PSC, PP, etc),

En les próximes eleccions en hi juguem molt tots, això ho tinc molt clar. I també tinc clar que la majoria de la població optarà per opcions soberanistes, entre altres coses perque tant PP com PSC (perdò, volia dir PSOE, el PSC ha mort) fan una fortor que tira d'esquenes. I la resta no-nacionalista, no fan pudor, fan pena.

Diuen  que el nacionalisme es una malaltia que es guareix viatjant, però depen per on viatgis, crec que l'agreuja. I jo, com molts catalans, crec que ens estan prenent el pel. No sé si prou com per marxar, però si prou com per donar un cop de puny a la taula, i que tremoli tot. No diré res contra Madrid (es una ciutat que m'encanta, i que posaré sempre al nivell de París o Londres) perquè crec que els mals no venen d'aquí. HI han territoris molt amplis sobrerrepresentats al congrés, que al final s'imposen sobre l'interès comú, i que consti que estic convençut de que a Madrid li interessa més una Catalunya forta que no, però aquests territoris ho lastren tot. Potser la sol·lució es la independència d'Andalusia i extremadura, i alguna de les castilles. Però com que no es produirà pas...

No vull parlar d'això perque tampoc ho tinc pas clar. El que deia, que soc plenament conscient de que el moment es crític, i m'interessaria molt saber que opineu, a banda de la independència.  Perque he rebut els vostres programes i fan pena. De veritat, que per enviar la papereta no cal aquesta invasió a la meva bústia. N'hi han als col·legis, i no crec que ningú pateixi per no poder agafar-les allí, afortunadament. O dieu alguna cosa amb sentit, o us les fiqueu pel cul. Hi ha gent passant gana, o que no pot pagar les seves medecines, o tenen problemes amb un familiar dependent. Aquest diners que van de la bustia a la brossa, els farien molt bé. De veritat que miraria amb uns altres ulls al partit que anuncies que elimina l'enviament als domicilis.

NO us he sentit parlar d'educació, de sanitat o de inversions al territori. No he sentit dir res de la cultura ni dels cossos de seguretat, o dels incendis forestals. Ja tinc clar que defendreu la independència, gràcies. Ara, els tres anys i 11 mesos restants, qué penseu fer?

Un ciutadà emprenyat

No hay comentarios: